دستور عمل اجرایی ابزار غربالگری تکامل

دستورالعمل اجرایی ابزار غربالگری کامل _ کنکور ارشد مامایی
()

اهمیت غربالگری و پایش تکامل

شرایط زندگي در طول دوران شیرخواری و ابتدای کودکي تأثیر قابل توجهي بر تکامل کودک دارد. شیرخواران و کودکان برای آنکه تکامل مطلوب و مناسبي داشته باشند نیازمند توجهات ویژهای هستند. برخي کودکان نسبت به سایر اطفال بیشتر در معرض ابتلا به اختلال یا تأخیر تکامل قرار دارند. تاخیر یا اختلال تکاملي مي تواند زمینه ساز بروز انواع و درجات مختلفي از معلولیتهای حرکتي، ذهني، گفتاری، شنوایي و بینایي شود. امروزه نیاز به پیشگیری یا درمان به موقع مشکلات اجتماعي-هیجاني در کودکان خردسال، در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است.

از آنجایي که منابع کافي، در سطح ملي و بین المللي برای ارائه خدمات با کیفیت به کودکان خردسال دچار اختالالت هیجاني-اجتماعي وجود ندارد، نیاز به تشخیص زودرس در سطح وسیع از طریق برنامه های غربالگری به منظور کاهش تعداد کودکان مبتال به مشکلات جدی و شروع مداخلات قبل از تثبیت شدن مشکلات، و نهایتأ کاهش نیاز به خدمات گران قیمت و طولانی مدت را، بیش از پیش مشخص مي نماید. اگر تشخیص وضعیت هیجاني-اجتماعي کودکان قبل از پیدایش مشکلات جدی انجام نشود، هزینه های عظیمي برای تامین منابع مداخله مورد نیاز خواهد بود.

در واقع، تاخیر درتشخیص برای کودکان، خانواده های آن ها و جامعه پر هزینه است. سلامت اجتماعي و سلامت هیجاني با هم ارتباط دارند. ارزیابي تکامل هیجاني اجتماعي شیرخواران و کودکان خردسال باید بصورت مستمر و منظم انجام گیرد تا به محض بوجود آمدن کوچکترین مشکلي در این ارتباط، تشخیص و مداخله به هنگام صورت گیرد.

برای دانلود پی دی اف کامل بر روی لینک زیر کلیک کنید :

دستور عمل اجرایی ابزار غربالگری تکامل

نظرت درباره محتوا چیه؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بده

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

مائده شرقی وب‌سایت
مدیر عامل موسسه آموزشی عصر جدید مامایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *